קניות
עמוד ראשי  >>  מאמרים
 לקופה
חדשות
13/12/2011
תגובה על השתלחותו של חתן פרס נובל פרופ' שכטמן בחינוך התורני. ניתן לעיין במאמר על ידי הקשה בפרסום שבדף הבית


04/12/2011
מאמרים על חנוכה הכנס למדור מאמרים או לחץ על הקישור בדף הבית


03/02/2011
התבערה במצרים - הרצאה על הקשר בין פרשת תרומה ובין התבערה במצרים שארעה בשבוע זה. ההרצאה באנגלית E28 כמו כן הרצאה בעברית - סוגיות במקרא 1148


01/02/2011
בשעה טובה!!! מעתה ניתן להדפיס מן האתר את הקטלוג בצורתו המעוצבת בפורמט PDF .


05/01/2011
בשעה טובה! קטלוג המוצרים עודכן וסודר, ניתן להכנס לראות את כל הדיסקים והספרים לפי מחלקותיהם.


30/12/2010
ניתן לשלוח שאלות דרך מדור "שאל את הרב" ולקבל תשובות תוך זמן סביר.


שאלות ותשובות
28/01/2011
שאלה: שלום רב ברצוני לשאול איך אמורים להתייחס לחוקי חמורבי, אלו חוקים שעל פי הנטען הם מתקופת אברהם אבינו, ויש בחלקם מן הדמיון למצוות התורה, במבט שטחי עלול להתעורר אי נוחות, אצל חלושי האמונה, מדבר זה. בתודה


18/01/2011
שאלה: שלום וברכה, אני חרדית העובדת במקום עבודה חילוני, מידי פעם נשמעות הטענות הידועות על הסחטנות החרדית, החרדים שלא עובדים ולא משרתים בצבא וכו. האם יש טעם לענות ולהסביר, להביא קישורים למאמרים בנושאים אלו וכד?


17/01/2011
שאלה: שלום לרב רציתי לדעת הגדרה של אמונה והגדרה של ביטחון תודה


13/01/2011
שאלה: מדוע צריך לקים מצוות


13/01/2011
שאלה: שלום כבוד הרב רציתי לשאול, אני לומד מזה כבר כשנה וחצי בישיבה ואני מרבה לשמוע את הרצאות הרב ועוד כמה מרצים בנושא האמונה, ומתוכן אני מסיק שאמונה היא דבר שנרכש ולא נולדים איתו.. אמונה מלשון "אמנה" "אימון" אין שום מצווה בתורה להאמין אלה רק לדעת "וידעת היום".. "בכל דרכיך דעהו"..


מאמרים
הצביעות של חסידי ה"בדיעבד"
שירת נשים הרבנים הקוראים לא להתגיס והשועלים קטנים המחבלים בכרמים שביניהם
 
ייצוג נשים במפלגות חרדיות, האמנם לא?
 
ייחודנו בלומדי תורתנו ועליהם גאוותינו!
 
התוקעים סכין בגב המדינה.
 
מה בין רבנים לעסקני מפד"ל (תגובה למר אורלב)
 
האם יש לקנא בח"כ פלסנר וברבנים פירון וסתיו? ב. ברית מילה גיוס והרב אלישיב - לא בכנסת
 
הקנאה בבני הישיבות
 
מורה נבוכים בנושא ה"שיוויון בנטל"
 
חשיבות הרכוש הגדול שנלקח ממצרים
 
פה – סח, האלוקים דיבר ואנו שמענו
 
ההתאבדות הלאומית: המאבק נגד לימוד התורה, שתי אסוסיאציות ממלחמת העולם השניה:
 
האימה החילונית והחמלה
מה מסתתר מאחרי השיח הצבורי הבלתי פוסק בנושאי חרדים-חילוניים, ומה הקשר בין כל אלה ל"אביב הערבי".
 
הסכנה האמיתית – אפרים הלוי צדק!
 
חצי נחמה
כיצד באמת מתיחסים החרדים לנשים - מבט אל מאחרי הקלעים
 
החרדים כנראה אוהבים את המדינה יותר מכל קבוצה אחרת
 
על ההקצנה וסיבותיה - "הדרת נשים". פרק ב' - במדינת הגמדים רעש מהומה...
 
עדכונים ל"גלות ישמעאל" לאור ה"אביב הערבי" והגרעין האיראני.
עדכונים לספרו של הרב מרדכי דוד נויגרשל "גלות ישמעאל - שרשי המאבק ודרכי תגובה
 
עד מדינה - עיוותו של מושג העדות
 
הכרזת מלחמה!
החלטת בית המשפט לא להחליט בענין ההתערבות בחינוך החרדי.
 
לפרשת וארא - הנס של התהוות העם היהודי
הקב"ה בחר במשה להיות לעם ישראל למושיע, כיון...
 
חרבן בית ראשון, רב אשי, מנשה וחרבן גדלות האדם
 
תכבד העבודה על האנשים – מדוע החרדים לא עובדים?
מורה נבוכים קצר להתחלת הבנה של אורח החיים החרדי המושמץ
 
לפרשת שמות - המיילדות העבריות
המיילדות העבריות היו פרימיטיביות, נקודה. הן לא הבינו את מה שפורז ביילין וחבריו מבינים. הן חשבו לתומן....
 
חוק טל, והבג"ץ ז"ל.
 
האם יש לשמוח על החלטת בית המשפט לסגור חנויות בשבת?
 
להרמת קרנם של לומדי התורה
 
הגולם קם על יוצרו
 
הגולם קם על יוצרו
 
בנט - התנצל!
 
האם רב אורטודוכסי יכול להתיחס בסובלנות לעברות של "יהרג ואל יעבור"?
 
"סנקציות פליליות" - מי המפסידים הגדולים?
 
האמירה ההיסטורית שבעצם קיומה של עצרת התפילה
 
שמע ישראל – מעמד חידוש הברית בין ישראל לקב"ה
 
סיכום נושא גיוס בני הישיבות נכון לאדר א' תשע"ד
 
עוד בענין הגיוס - ומה עם אלה שלא לומדים?
 
היום המאושר בחייו של שר האוצר.
 
הגולם קם על יוצרו
 
פניה לידידנו הדתיים מצביעי הבית היהודי באשר הם
 
גדולי הדור – לכלא!
 
"המכון למחקרי בטחון לאומי" ו"השתלבות חרדים בחברה הישראלית"
 
הדתיים, הדתיים-לאומיים והלאומיים-דתיים
 
הרב את ריבנו – איך להתפלל לשלום החיילים
 
הזילות של השיח הציבורי
 
האם נקפל את הדגל?
 
תחי הפשרה!! האמנם?
 
הצבעת חצי המליון -קריאת התעוררות
 
הצדק החברתי – שוויון בנטל כרוך בשוויון ביתרונות
 
התגובה - אדרבה אנו ממשיכים בשלנו, וביתר שאת.
 
חבר הכנסת רותם - התנצל, הרפורמים אינם דת אחרת!!!
 
לפרשת וארא - שלשה שיעורים פרטיים בידיעות הנחוצות לחיים.
מכות מצרים היו שיעור גדול באמונה. והשיעור התחלק לשלשה שיעורים...
 
לפרשת בא - מיהו אוביקטיבי?
פרעה מנסה אחר מכת חושך להיכנס למשא ומתן עם נציגי בני ישראל, ובו מציע הוא הצעות...
 
לפרשת בשלח - מי ידע להעריך את ארץ ישראל באמת?
ההערכות הנחוצה לקראת הכניסה לארץ ישראל
 
לפרשת בשלח – ההכנה לארץ ישראל חלק ב'.
קריעת מים - השיעור הנחוץ לפני הכניסה לארץ ישראל בדרך לשלמות האדם
 
לפרשת יתרו – יתרו הקיני מתקן את חטא קין ומתקין בתי דין.
יתרו - הקיני המתקן את חטא קין מתקין בתי דין על מנת להנהיג את מידת הדין על מכונה
 
לפרשת יתרו – מרכיבי המעמד נורא ההוד – היחיד במינו בהיסטוריה.
מעמד הר סיני - טפוס לעבר הנצחיות
 
לפרשת משפטים – העבד והאמה וסגולת העם היהודי
פרשת עבד עברי היא פרשת שיקום אסירים. כדי לנסות ולהבין מעט את הפרשה יש לעמוד תחילה על שני יסודות:
 
לפרשת משפטים - דברי האור החיים על מבעירי האש
מי הם מבעירי האש האמתיים
 
לפרשת תרומה. - המשכן – המשכיות מעמד הר סיני
המשכן מהוה המשך קבוע למעמד הר סיני ומשמעויותיו
 
לפרשת תרומה – דוקטורינת ההגנה הישראלית – בארבע גלויות ובגלות ישמעאל.
בפרשת הקמת המשכן נמצא כלים להתגונן מפני הקמים עלינו ומאיימים לכלותינו.
 
לפרשת תצוה – שמן זית זך ופרשת גלנט כמשל.
מדוע צריך היה להעניש את העם עקב חשד כי האלוף גלנט עבר על אי אלה חוקים...
 
לפרשת תצוה – סודות החושן – פנייה לשופטים בישראל.
החושן שעל לב אהרן הכהן מכפר על חטאי הדיינים ועוות הדין - שיעור גדול לשופטים היושבים על מדין.
 
לפרשת תצוה – הכפרה שבבגדי כהן גדול.
הבגדים - לבגידה. המעיל - למעילה. הלבוש - למען לא יהיה צורך להתביש.
 
לפרשת כי תשא – המנין הנגף והשלמת החצאים.
הנגף ומניעתו - הסכנה שביחידות והבטחון שבכלל
 
לפרשת כי תשא - חטא העגל
מה היה בחטא העגל, האמנם לא עבדו עבודה זרה? ומה עם "פשוטו של מקרא"?
 
לפרשת ויקהל – שבת שלום משכן ואש.
מה היה למחרת יום הכפורים, משכן או דיינים? ומה הקשר בין כל זה לאיסור "לא תבערו אש בכל מושבותיכם ביום השבת"?
 
לפרשת ויקהל – האריות בוני המשכן.
בצלאל בן אורי בן חור משבט יהודה ואהליאב בן אחיסמך משבט דן, שני השבטים שנמשלו לאריה - מחד. ושהיו משני הקצוות - מאידך, נקראים לבנות את המשכן, מאישיותם נלמד על מהותו של המשכן, וממשיכו - המקדש.
 
לפרשת ויקהל - יושרו של משה
בקיצור אמרים
 
לפרשת ויקהל – המטרה לא מקדשת את האמצעים
ביהדות המטרה לא מקדשת את האמצעים. בנצרות ובאיסלם -כן והוא פתח גדול לאי הבנות ותקלות
 
לפרשת פקודי – לסיום ספר שמות
מדוע הקמת המשכן מהוה חלק מספור התהוותו של עם ישראל? הדבר תלוי בהבנת מהותו של המשכן
 
לפרשת ויקרא - קרבן עולה – הפנימיות המתגלית בטהרתה אחרי התשובה.
קרבן עולה העולה כליל מכפר על הרהורי עבירה מה שבא לידי ביטוי בפרטי הלכותיו
 
לפרשת צו - הקרבנות והענווה
קרבן הוא פסגת ההתקרבות לבורא, לשם כך צריך האדם להכיר במהות עצמו ובמך ערכו.
 
לפרשת שמיני - הרוממות שבירידה לצורך עליה.
 
לחג הפורים - האמנם אכזריות – הריגת שבעים וחמשה אלף בזמן נס פורים.
 
לפרשת תזריע - קדושת היילוד היהודי
 
לפרשת מצורע - נגע ענג ותהליך הגאולה מאדם ועד הקץ
 
לפרשת אחרי מות - בקרבתם לפני ה', כיצד מתקרבים בזהירות.
 
לפרשת קדושים - לא תיקום ולא תיטור לבני עמך
איסור נקמה על רקע הרגשות העזים המתעוררים בהגיע יום השואה.
 
לפרשת אמור - מתי המתים במיתת נשיקה לא מטמאים
משה ואהרן במותם לעומת נדב ואביהו במותם
 
ליום השואה.
גדולי ישראל הציונות והשואה.
 
לפרשת בהר - חשבון נפש ליום העצמאות
 
לפרשת בהר - חיקוי "גדולים"
 
לפרשת בחוקותי – שכר מצוה בהאי עלמא?
מדוע לא הזכירה התורה את שכר העולם הבא?
 
לפרשת במדבר - דגלי מדבר
 
לפרשת נשא - הפלא שבנזיר - הקדושה והחטא
 
חג השבועות – חג ההסמכה של משה רבנו
 
לפרשת שלח - המשלחת המוזרה
 
לפרשת קרח. - המשך מעמד הר סיני
 
אתר מאובטח
עדכונים ל"גלות ישמעאל" לאור ה"אביב הערבי" והגרעין האיראני.


במהדורתו הראשונה של הספר גלות ישמעאל לא הודפס תאריך ההוצאה. העירו לי כי היה צורך לכתוב את התאריך בספר זה במיוחד. שכן על הקוראים בימים יבואו לדעת, כי הספר נכתב הרבה לפני ה"אביב הערבי" ותהפוכותיו. שכן הדברים הכתובים בספר שופכים אור על פי מקורותינו על משמעות התהליכים (שכשלעצמם מביאים עמם חושך רב).


במאמר קצר זה רצוני להביא כמה הארות ועדכונים לנאמר בספר בהרחבה.


א.      "כבר דובר על הליכתו המוזרה של עשיו לישמעאל ונישואיו עם מחלת בת ישמעאל וכלשון הפסוק: וירא עשיו כי רעות בנות כנען בעיני יצחק אביו וילך אל ישמעאל ויקח את מחלת בת ישמעאל בן אברהם על נשיו לו לאשה". ואומר ה"אור החיים" הקדוש כי סיבת יצירת הברית עם ישמעאל היתה כדי לגרום שהברכות יחולו על הבנים שיצאו מהשותפות החדשה הזו.


כלומר, כשהשותפות בין עשיו וישמעאל תצא אל הפועל, ה"חרב", הלוא היא ברכתו של יצחק לעשיו, תגיע לידי ישמעאל. באמת בני ישמעאל (האיסלאם הוא הוא ישמעאל כפי שאומר האברבנאל ור' יוסף אלבו) זועקים זה מכבר "דין מוחמד בסיף" – להשליט את דת מוחמד בכח החרב. אך רק בדור האחרון הוצאה החרב מנדנה כאיום כלפי עם ישראל בכל מקום שהם.


השותפות בין עשיו וישמעאל החלה לצאת אל הפועל במלחמת העולם השניה כפי שתואר בהרחבה בספרנו הנ"ל. ואכן מאז החל להט החרב המוסלמית להתהפך מעל ראשנו.


ואולם, אי אפשר להשתלט על עם ישראל בכח החרב אלא בשעה שישראל אינו עושה רצונו של מקום ככתוב בברכת יצחק לעשיו: "והיה כאשר תריד ופרקת עולו מעל צואריך" (בראשית כ"ז מ') וכפי שמסביר רש"י: "כלומר, כשיעברו ישראל על התורה ויהי לך פתחון פה להצטער על הברכות שנטל, ופרקת עולו וכו'" ולכן צריך פעולה משולבת: לדאוג שישראל יעברו על התורה ולהניף את החרב.


כיום רואים כי לפעולה משולבת זו שילבו עשיו וישמעאל ידיים, אומות עשיו – מדינות המערב - מזרימות מכל עבר כלי משחית רוחניים, וישמעאל מניף את החרב.


הכל החל סמוך ונראה למלחמת העולם השניה במאה השנים שקדמו לה, מדינות אירופה החלו להעניק ליהודים זכויות, ובד בבד החלה ההשפעה שבאה לידי ביטוי על ידי תנועת ההשכלה והרפורמה, ובעקבותיהם סחף עצום של פריקת עול תורה ומצוות, סחף שהקיף את אירופה ואמריקה שהקהילה היהודית בה הלכה וגדלה, ובד בבד התרחקה מן התורה ומצוותיה. ובהמשך – הוליווד ומוצריה, תעשית הבידור והחטא המגובים על ידי פילוסופיה מערבית ניהיליסטית קלוקלת המתירה הכל ומותירה את כולם חשופים לשלל פיתויים המידרדרים והולכים. בכל אלה ידו של עשיו רב לו להכשיר את הקרקע לשותפו הסמוי לקחת את חלקו בשותפות ולהרים את החרב...


ויש להוסיף לנאמר את שאומר הרב הוטנר במאמר ט"ו על חנוכה וז"ל: "מצינו בדברי חכמים שבין יעקב ועשיו מתקיים יחס של "כשזה קם זה נופל", אם יאמר לך אדם על ירושלים ורומא ששתיהן בנויות או שתיהן חרבות אל תאמין. ואם יאמר לך אדם שאחת בנויה ואחת חרבה תאמין... ואילו בנוגע לישמעאל לא נאמר כלל יחס זה של "כשזה קם זה נופל" ואין הוא נבנה כלל על חורבנם של ישראל". לאור דברים אלה מובן  מדוע דוקא עשיו קיבל את התפקיד להפיל את ישראל רוחנית שכן ישמעאל עצמו אינו רגיל להוריד את ישראל כדי להתרומם אך כדי להשתמש בחרב חייב עם ישראל לרדת ולשם כך באה הסתתו של עשיו.


ב.      בגמרא במסכת עבודה זרה דף ג' מתואר כי לעתיד לבא יטול הקב"ה ספר תורה יניחה בחיקו ויאמר כל מי שעסק בתורה יבא ויטול שכר, מגיעים הרומאים והפרסים. הרומאים תובעים שכר על המרחצאות והשווקים שבנו ועל הכסף והזהב שהרבו ושבני ישראל נהנו מהם והשתמשו בהם לרווחת לומדי התורה, והפרסים יתבעו שכר על כי עשו הרבה מלחמות וכבשו הרבה כרכים והכל, לטענתם, בשביל ישראל. הקב"ה יענה לשניהם: "לי הכסף ולי הזהב... ומלחמות אני עשיתי" – אני הוא זה שסובבתי שהכל יהיה לתועלת לבני ישראל וללומדי תורה ואתם לא התכוונתם.


כמה שאלות:


1.      כיון שאינו מזכיר את יון ובבל פרושו שרוצה להזכיר את העמים שיהיו בפועל לעתיד לבא ולכן הרומאים מגיעים, כיון שכך מנין יבוא הפרסים? ורש"י במקום אומר שהם העמים שיהיו לעתיד לבא?


2.      מה פשר דברי הפרסים "הרבה מלחמות עשינו, הרבה כרכם כבשנו והכל בשביל ישראל שיעסקו בתורה, מכסף וזהב יהודים נהנים אך מה הנאה יש להם ממלחמות הפרסים?


מהר"ל מפראג ב"נצח ישראל" פרק כ"א מלמדנו כי פרס זה ישמעאל. והדברים נפלאים מאד. הרי חז"ל אמרו: "גדולה הסרת הטבעת שהסיר אחשורוש מעל ידו מ-48 נביאים ו-7 נביאות שעמדו להם לישראל". הסרת הטבעת , שהיתה, אגב במלכות פרס, הועילה לעורר אותם לתשובה יותר מכל הנביאים והנביאות. ומעתה מובנת טענת הפרסים הם יטענו: הרי המלחמות שעשינו וכרכים שכבשנו עוררו את עם ישראל לתשובה. ועל זה יענה להם הקב"ה – אכן כך היה הדבר, אך לא לכך התכוונתם.


רואים אנו מול עינינו את הסרת הטבעת כיצד הפרסים-הישמעאלים מאיימים עלינו ואתם עמי האזור כולם וברור לחלוטין ש"על מה יש לנו להשען – על אבינו שבשמים" בלבד.

Copyright 2017 © יהדות מזוית שונה - הרב מרדכי נויגרשל
קניה מאובטחת
הורדת מחירון