קניות
עמוד ראשי  >>  מאמרים
 לקופה
חדשות
13/12/2011
תגובה על השתלחותו של חתן פרס נובל פרופ' שכטמן בחינוך התורני. ניתן לעיין במאמר על ידי הקשה בפרסום שבדף הבית


04/12/2011
מאמרים על חנוכה הכנס למדור מאמרים או לחץ על הקישור בדף הבית


03/02/2011
התבערה במצרים - הרצאה על הקשר בין פרשת תרומה ובין התבערה במצרים שארעה בשבוע זה. ההרצאה באנגלית E28 כמו כן הרצאה בעברית - סוגיות במקרא 1148


01/02/2011
בשעה טובה!!! מעתה ניתן להדפיס מן האתר את הקטלוג בצורתו המעוצבת בפורמט PDF .


05/01/2011
בשעה טובה! קטלוג המוצרים עודכן וסודר, ניתן להכנס לראות את כל הדיסקים והספרים לפי מחלקותיהם.


30/12/2010
ניתן לשלוח שאלות דרך מדור "שאל את הרב" ולקבל תשובות תוך זמן סביר.


שאלות ותשובות
28/01/2011
שאלה: שלום רב ברצוני לשאול איך אמורים להתייחס לחוקי חמורבי, אלו חוקים שעל פי הנטען הם מתקופת אברהם אבינו, ויש בחלקם מן הדמיון למצוות התורה, במבט שטחי עלול להתעורר אי נוחות, אצל חלושי האמונה, מדבר זה. בתודה


18/01/2011
שאלה: שלום וברכה, אני חרדית העובדת במקום עבודה חילוני, מידי פעם נשמעות הטענות הידועות על הסחטנות החרדית, החרדים שלא עובדים ולא משרתים בצבא וכו. האם יש טעם לענות ולהסביר, להביא קישורים למאמרים בנושאים אלו וכד?


17/01/2011
שאלה: שלום לרב רציתי לדעת הגדרה של אמונה והגדרה של ביטחון תודה


13/01/2011
שאלה: מדוע צריך לקים מצוות


13/01/2011
שאלה: שלום כבוד הרב רציתי לשאול, אני לומד מזה כבר כשנה וחצי בישיבה ואני מרבה לשמוע את הרצאות הרב ועוד כמה מרצים בנושא האמונה, ומתוכן אני מסיק שאמונה היא דבר שנרכש ולא נולדים איתו.. אמונה מלשון "אמנה" "אימון" אין שום מצווה בתורה להאמין אלה רק לדעת "וידעת היום".. "בכל דרכיך דעהו"..


מאמרים
הצביעות של חסידי ה"בדיעבד"
שירת נשים הרבנים הקוראים לא להתגיס והשועלים קטנים המחבלים בכרמים שביניהם
 
ייצוג נשים במפלגות חרדיות, האמנם לא?
 
ייחודנו בלומדי תורתנו ועליהם גאוותינו!
 
התוקעים סכין בגב המדינה.
 
מה בין רבנים לעסקני מפד"ל (תגובה למר אורלב)
 
האם יש לקנא בח"כ פלסנר וברבנים פירון וסתיו? ב. ברית מילה גיוס והרב אלישיב - לא בכנסת
 
הקנאה בבני הישיבות
 
מורה נבוכים בנושא ה"שיוויון בנטל"
 
חשיבות הרכוש הגדול שנלקח ממצרים
 
פה – סח, האלוקים דיבר ואנו שמענו
 
ההתאבדות הלאומית: המאבק נגד לימוד התורה, שתי אסוסיאציות ממלחמת העולם השניה:
 
האימה החילונית והחמלה
מה מסתתר מאחרי השיח הצבורי הבלתי פוסק בנושאי חרדים-חילוניים, ומה הקשר בין כל אלה ל"אביב הערבי".
 
הכרזת מלחמה!
החלטת בית המשפט לא להחליט בענין ההתערבות בחינוך החרדי.
 
חצי נחמה
כיצד באמת מתיחסים החרדים לנשים - מבט אל מאחרי הקלעים
 
החרדים כנראה אוהבים את המדינה יותר מכל קבוצה אחרת
 
על ההקצנה וסיבותיה - "הדרת נשים". פרק ב' - במדינת הגמדים רעש מהומה...
 
עדכונים ל"גלות ישמעאל" לאור ה"אביב הערבי" והגרעין האיראני.
עדכונים לספרו של הרב מרדכי דוד נויגרשל "גלות ישמעאל - שרשי המאבק ודרכי תגובה
 
הסכנה האמיתית – אפרים הלוי צדק!
 
הגולם קם על יוצרו
 
להרמת קרנם של לומדי התורה
 
לפרשת וארא - הנס של התהוות העם היהודי
הקב"ה בחר במשה להיות לעם ישראל למושיע, כיון...
 
תכבד העבודה על האנשים – מדוע החרדים לא עובדים?
מורה נבוכים קצר להתחלת הבנה של אורח החיים החרדי המושמץ
 
לפרשת שמות - המיילדות העבריות
המיילדות העבריות היו פרימיטיביות, נקודה. הן לא הבינו את מה שפורז ביילין וחבריו מבינים. הן חשבו לתומן....
 
חוק טל, והבג"ץ ז"ל.
 
האם יש לשמוח על החלטת בית המשפט לסגור חנויות בשבת?
 
חרבן בית ראשון, רב אשי, מנשה וחרבן גדלות האדם
 
הגולם קם על יוצרו
 
בנט - התנצל!
 
האם רב אורטודוכסי יכול להתיחס בסובלנות לעברות של "יהרג ואל יעבור"?
 
"סנקציות פליליות" - מי המפסידים הגדולים?
 
האמירה ההיסטורית שבעצם קיומה של עצרת התפילה
 
שמע ישראל – מעמד חידוש הברית בין ישראל לקב"ה
 
סיכום נושא גיוס בני הישיבות נכון לאדר א' תשע"ד
 
עוד בענין הגיוס - ומה עם אלה שלא לומדים?
 
היום המאושר בחייו של שר האוצר.
 
הגולם קם על יוצרו
 
פניה לידידנו הדתיים מצביעי הבית היהודי באשר הם
 
גדולי הדור – לכלא!
 
"המכון למחקרי בטחון לאומי" ו"השתלבות חרדים בחברה הישראלית"
 
הדתיים, הדתיים-לאומיים והלאומיים-דתיים
 
הרב את ריבנו – איך להתפלל לשלום החיילים
 
הזילות של השיח הציבורי
 
האם נקפל את הדגל?
 
תחי הפשרה!! האמנם?
 
הצבעת חצי המליון -קריאת התעוררות
 
הצדק החברתי – שוויון בנטל כרוך בשוויון ביתרונות
 
התגובה - אדרבה אנו ממשיכים בשלנו, וביתר שאת.
 
חבר הכנסת רותם - התנצל, הרפורמים אינם דת אחרת!!!
 
לפרשת וארא - שלשה שיעורים פרטיים בידיעות הנחוצות לחיים.
מכות מצרים היו שיעור גדול באמונה. והשיעור התחלק לשלשה שיעורים...
 
לפרשת בא - מיהו אוביקטיבי?
פרעה מנסה אחר מכת חושך להיכנס למשא ומתן עם נציגי בני ישראל, ובו מציע הוא הצעות...
 
לפרשת בשלח - מי ידע להעריך את ארץ ישראל באמת?
ההערכות הנחוצה לקראת הכניסה לארץ ישראל
 
לפרשת בשלח – ההכנה לארץ ישראל חלק ב'.
קריעת מים - השיעור הנחוץ לפני הכניסה לארץ ישראל בדרך לשלמות האדם
 
לפרשת יתרו – יתרו הקיני מתקן את חטא קין ומתקין בתי דין.
יתרו - הקיני המתקן את חטא קין מתקין בתי דין על מנת להנהיג את מידת הדין על מכונה
 
לפרשת יתרו – מרכיבי המעמד נורא ההוד – היחיד במינו בהיסטוריה.
מעמד הר סיני - טפוס לעבר הנצחיות
 
לפרשת משפטים – העבד והאמה וסגולת העם היהודי
פרשת עבד עברי היא פרשת שיקום אסירים. כדי לנסות ולהבין מעט את הפרשה יש לעמוד תחילה על שני יסודות:
 
לפרשת משפטים - דברי האור החיים על מבעירי האש
מי הם מבעירי האש האמתיים
 
לפרשת תרומה. - המשכן – המשכיות מעמד הר סיני
המשכן מהוה המשך קבוע למעמד הר סיני ומשמעויותיו
 
לפרשת תרומה – דוקטורינת ההגנה הישראלית – בארבע גלויות ובגלות ישמעאל.
בפרשת הקמת המשכן נמצא כלים להתגונן מפני הקמים עלינו ומאיימים לכלותינו.
 
לפרשת תצוה – שמן זית זך ופרשת גלנט כמשל.
מדוע צריך היה להעניש את העם עקב חשד כי האלוף גלנט עבר על אי אלה חוקים...
 
לפרשת תצוה – סודות החושן – פנייה לשופטים בישראל.
החושן שעל לב אהרן הכהן מכפר על חטאי הדיינים ועוות הדין - שיעור גדול לשופטים היושבים על מדין.
 
לפרשת תצוה – הכפרה שבבגדי כהן גדול.
הבגדים - לבגידה. המעיל - למעילה. הלבוש - למען לא יהיה צורך להתביש.
 
לפרשת כי תשא – המנין הנגף והשלמת החצאים.
הנגף ומניעתו - הסכנה שביחידות והבטחון שבכלל
 
לפרשת כי תשא - חטא העגל
מה היה בחטא העגל, האמנם לא עבדו עבודה זרה? ומה עם "פשוטו של מקרא"?
 
לפרשת ויקהל – שבת שלום משכן ואש.
מה היה למחרת יום הכפורים, משכן או דיינים? ומה הקשר בין כל זה לאיסור "לא תבערו אש בכל מושבותיכם ביום השבת"?
 
לפרשת ויקהל – האריות בוני המשכן.
בצלאל בן אורי בן חור משבט יהודה ואהליאב בן אחיסמך משבט דן, שני השבטים שנמשלו לאריה - מחד. ושהיו משני הקצוות - מאידך, נקראים לבנות את המשכן, מאישיותם נלמד על מהותו של המשכן, וממשיכו - המקדש.
 
לפרשת ויקהל - יושרו של משה
בקיצור אמרים
 
לפרשת ויקהל – המטרה לא מקדשת את האמצעים
ביהדות המטרה לא מקדשת את האמצעים. בנצרות ובאיסלם -כן והוא פתח גדול לאי הבנות ותקלות
 
לפרשת פקודי – לסיום ספר שמות
מדוע הקמת המשכן מהוה חלק מספור התהוותו של עם ישראל? הדבר תלוי בהבנת מהותו של המשכן
 
לפרשת ויקרא - קרבן עולה – הפנימיות המתגלית בטהרתה אחרי התשובה.
קרבן עולה העולה כליל מכפר על הרהורי עבירה מה שבא לידי ביטוי בפרטי הלכותיו
 
לפרשת צו - הקרבנות והענווה
קרבן הוא פסגת ההתקרבות לבורא, לשם כך צריך האדם להכיר במהות עצמו ובמך ערכו.
 
לפרשת שמיני - הרוממות שבירידה לצורך עליה.
 
לחג הפורים - האמנם אכזריות – הריגת שבעים וחמשה אלף בזמן נס פורים.
 
לפרשת תזריע - קדושת היילוד היהודי
 
לפרשת מצורע - נגע ענג ותהליך הגאולה מאדם ועד הקץ
 
לפרשת אחרי מות - בקרבתם לפני ה', כיצד מתקרבים בזהירות.
 
לפרשת קדושים - לא תיקום ולא תיטור לבני עמך
איסור נקמה על רקע הרגשות העזים המתעוררים בהגיע יום השואה.
 
לפרשת אמור - מתי המתים במיתת נשיקה לא מטמאים
משה ואהרן במותם לעומת נדב ואביהו במותם
 
ליום השואה.
גדולי ישראל הציונות והשואה.
 
לפרשת בהר - חשבון נפש ליום העצמאות
 
לפרשת בהר - חיקוי "גדולים"
 
לפרשת בחוקותי – שכר מצוה בהאי עלמא?
מדוע לא הזכירה התורה את שכר העולם הבא?
 
לפרשת במדבר - דגלי מדבר
 
לפרשת נשא - הפלא שבנזיר - הקדושה והחטא
 
חג השבועות – חג ההסמכה של משה רבנו
 
לפרשת שלח - המשלחת המוזרה
 
לפרשת קרח. - המשך מעמד הר סיני
 
אתר מאובטח
"סנקציות פליליות" - מי המפסידים הגדולים?



להעמיד דברים על דיוקם: כשקוראים את החוק רואים כי כולו בלון נפוח ומה שהיה הוא שיהיה מלבד העובדה שאם בעבר מי שלא התגייס לצבא לא יכול היה לצאת לעבוד עד גיל מתקדם מאד הרי כיום הכל השתנה והחבל המהודק השתחרר. זה ותו לא. ביחס לגיוס שיהיה כביכול בעוד ארבע שנים הרי איש לא מאמין שניתן לתכנן משהו בעולמנו הדינמי לטווח כה רחוק. ובכל מקרה איש מבין הלומדים לא יגויס.


מי באמת הפסיד מהחוק? - מדינת ישראל שאינה עוד זכאית להקרא מדינה יהודית. שכן "אין ישראל אומה אלא בתורותיה". ומדינה שמצהירה כי לומדי תורה יושלכו לכלא הגם שזו הצהרה ריקה מתוכן, אינה "יהודית". בה בשעה שראש הממשלה מתעקש התעקשות מובנת על הכרת האויב הפלסטינאי במדינת ישראל כמדינה יהודית, הוא עצמו במחי יד שלל ממנה את הזכות להקרא כזו. והעולם אינו טיפש, במהרה כולם יבחינו ויאמרו, בצדק, טול קורה מבין עיניך.


המפסידים הגדולים מהחוק, הם הציונים הדתיים ואין הכוונה לבני התורה שביניהם בלבד, הכוונה לכולם, לכל השאר, לאלה שהדקלרציה אודות יהדותה של המדינה בנפשם. איזו מין "אתחלתא דגאולה" היא זו שבה מצהירים רשמית כי לומדי תורה ייחשבו כעבריינים פליליים? איש מהם לא יוכל לומר שאין זה נוגע, שהרי כל הזמן הבטיחו כי הדבר מפריע להם מאד וימנעו זאת עד שהתברר שכופפו את ידיהם, (אם לא נתפתה לחשוב שהיו שותפים לתרמית).


המפסידים הנוספים הם אלה שכל זהותם היהודית מצטמצמת לכך שהם אזרחים למדינה יהודית. מעתה, עם אבדן השביב האחרון לצורתה היהודית הרשמית של המדינה, ניטלה מהם זהותם היהודית לתמיד.


מפסידים נוספים: הדוגלים בשלטון החוק. ברגע שמדינה מחוקקת חוק שמלכתחילה ידוע כי מאות אלפים בזים לו ועשרות אלפים יפרו אותו. מדינה כזו שבה מאות אלפים מודיעים בראש חוצות שהחוק מענין אותם כמו השלג דאשתקד, מדינה זו הרסה את המושג "חוק" במו ידיה, כי מה שאומרים החרדים ביחס לחוק הגיוס, יגידו אחרים ביחס לחוקי מס הכנסה ולחוקים נוספים, והדרך לאנרכיה מוחלטת סלולה, ומעתה יהיה זה מאבק אכיפה - למי יהיה יותר כח, המוסריות שמאחרי חקיקת החוקים אבדה לנצח.


מפסידים נוספים: יהודי העולם הנבוכים עתה במאבקיהם נגד האנטישמיות המתחדשת בסערה בכל פינה, ועתה קיבלה חיזוק מבית: אם מדינת ישראל אוסרת לומדי תורה מדוע שלא יאסרו אבות המלים את בניהם? "הן בני ישראל לא שמעו אלי ואיך ישמעני פרעה".


בני הישיבות אינם כלולים ברשימת הנפגעים, אדרבא, אולי עתה סוף סוף לא ימשיכו להסית נגדם. לא אנשי "יש עתיד" היכולים להתהדר לפני קהל מצביעיהם כי עמדו בדיבורם, ולא הבג"ץ שאולי יצא ויותר מחצי תאוותו לליטרת בשר חרדים בידו.


זאת ועוד, אם עד עתה היו כאלה מבין בעלי היכולת שהתלבטו בדבר הצורך האמיתי בהקמת ה"קרן להצלת התורה", מרגע שנחקק החוק מבינים יותר ויותר את המצב לאשורו והקרן הולכת ומוקמת בהצלחה כך שאותה שנאה שהביאה הן לחקיקת חוק איסור לימוד תורה והן לגזילת כספי החינוך מאזנת את עצמה



ונוסיף ונאמר: מלבד אבדן הזכות להיקרא מדינה יהודית האמור לעיל, יש משהו נוסף: מדינת ישראל הבינה מאז ומעולם שבנושאים הקשורים לתורה, היא ומערכות החוקים שלה אינם ברי אמירה. כל השנים השתדלו לא לגעת בנושאים אלה ולהשאיר הדברים בהסכמה שבשתיקה, כולם הבינו שבנושאים אלה שמורה המילה הראשונה והאחרונה לגדולי התורה. ברגע שכמה אישים חסרי הבנה הפרו את ההסכמה הזו, המתבקשת מאליה, וניסו להראות כי התורה היא תחת החוק ככל דבר אחר, בו ברגע חיבלו במרקם העדין הזה שבין חוקי המדינה לחוקי התורה.


גדולי התורה המתכנסים מודיעים בעצם התכנסותם כי המדינה וחוקיה אינם הליך קביל ביחס לכל מה שנוגע לתורה ולומדיה, רק לגדולי תורה הסמכות לקבוע בכל הקשור לחוקי התורה ולימודה. ובמאבק שבין חוקי האדם לחוקי האלוקים הפסדו של האדם וחוקיו עם כל האגרסיביות והגסות בהם ישתמש, ועם כל מנגנון האכיפה העומד לרשותו, מובטח מראש.


הרב משה צבי נריה ז"ל, ראש ישיבות בני עקיבא, הנערץ על כל בני הצבור הציוני-דתי, כתב מאמר ארוך ומקיף על זכות בני הישיבות ללמוד תורה במקום להתגייס, ובין השאר כתב: "בני הישיבה רתוקים הם למקומותיהם ללימודם בפקודת מפקדיהם רבותיהם. על פי רבותיהם ויתרו על קריירה אישית ויתרו בהרבה מקרים על חיי שפע וקיבלו עליהם עול חיי צנע... כיון שכאמור לא על בני הישיבות התלונות חובה היא לנסות להבין לרוחם של המפקדים – ראשי הישיבות המרתקים מאות צעירים ואינם מוכנים לשחררם..." (הרב משה צבי נריה, בני הישיבות וגיוסם, גווילים תשכ"ח). הם הדברים שאמרנו. בני הישיבות לא יצייתו למישהו אחר אלא ל"מפקדיהם" גדולי התורה ואלה לא מתכוננים לכפוף ראשם אלא לתורה והוראותיה...


ושוב, אי אפשר בלי לפנות למנהיגי הציונות הדתית קצרי הרואי: אתם שהייתם חלק מגיבוש הצעד הזה לא מבינים שברגע שחוקי המדינה מנסים להשתלט על חוקי התורה הרי גם אם היום נגעו בדבר שאינו כה קרוב ללבכם מחר ימשיכו הלאה...

Copyright 2017 © יהדות מזוית שונה - הרב מרדכי נויגרשל
קניה מאובטחת
הורדת מחירון